Natursnokarna

Natursnokarna är Naturskyddsföreningens familjegrupp. Vi försöker ge nyttiga kunskaper om naturen på ett lättsamt och roligt sätt. Målet är att hela familjen ska ha kul och att hela familjen skall kunna komma med ut i naturen.
Vi träffas 3-4 gånger per termin. Barnens ålder varierar från 0 -12 år.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hos Natursnokarna händer det ständigt nya saker. Exempel på aktiviteter är ugglekvällen, då vi går ut i skymningen och lyssnar efter ugglor och svamputflykter då barnen alltid hittar någon god svamp. På vintern kanske vi bygger fågelholkar som vi sen sätter upp i en skog och studerar om någon flyttat in. Vårbäckar som brusar är roliga att leka i, och då vill säkert barnen gärna testa ett vattenhjul och ha barkbåtsrace. Vi har även vart o spanat in fladdermöss.

Tror du att dina barn skulle tycka en spökpromenad med ficklampa är spännande och kul, då är Natursnokarna något för dem.

Snokgläntan

Snokgläntan är Natursnokarnas egna lilla ställe där vi kan utforska naturen på nära håll och göra intressanta upptäkter.
Vi har en liten eldstad där man kan grilla, koja och våra holkar sitter såklart här också.

Hitta dit

Lena Linde, 0304-67 45 90 eller 072-550 45 90